Isnin, 16 Januari 2012

MAIN TERJAH JE..







Sorry la ye sayang, ibu lambat nak tulis citer kite terjah ke zoo cuti sekolah yang lepas..

Dah sebulan cuti sekolah..ibu dan ayah tak bawa anak-anak ibu pergi jalan-jalan lagi sebab ujung tahun ni ayah kena siapkan kerja projek banci ekonomi. Hari sabtu ngan ahad pun terpaksa kerja, tinggallah kite tiga beranak kat rumah... memandangkan cuti sekolah dah nak habis, ibu dan ayah cuba juga nak bawa anak-anak pergi jalan ..walau pun dekat-dekat aje... tu yang kite Taiping....aje..he..he..

Yang kuat nak ke taiping tu ..sebab Dya suka sangat baca buku Aaauuummmm...(gelaran buku yang selalu dia baca)



ini buku abang A'an mase tabika dulu.. tapi bila D'ya nak baca buku, mesti buku ini yang diambilnya. Ayah nak bagi adik tengok binatang yang sebenarnya...tu yang ke ZOO Taiping..


*



Pagi-pagi dah g terjah ke Zoo....ini lah gelagat anak-anak ibu dalam kereta..perjalanan yang menghiburkan..nyanyi2..nari2...

Dalam perjalanan, teringat pulak han ade kat kampung..so ayah pun telefon ajak pak ude ngan mak chah ikut sekali...kalau ramai-ramai lagi best...ingatkan opah ngan atuk ikut sekali..rupenye x...atuk nak g masjid..


*



Seperti biasa kalau pergi taiping...ibu dan ayah akan pilih untuk bersantai sambil berkelah di Lake Garden...makan2, baring2 ..kat situ anak2 ibu bebas nak main... cuma kali ni lama sikit, sebab tunggu pak uda ngan mak chah sampai...


*





Seronoknya D'ya....dapat tengok binatang yang sebenar-benarnya..

Abang A'an biasalah...dah ada hani.....lagi la dia seronok..

Alang-alang dah sampai taiping, ibu ajak ayah g makan mee udang yang orang kate sedap sangat..tapi pada ibu biasa je... bergerak balik dari sana jam 8 malam..


*



kepenatan......tido pagi je...malam susu pun tak abis, dah lena..


*



Abang pula.....otw nak lelap juga...


Lain kali kite jalan lagi ye..ummaaahhhh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan