Isnin, 24 Ogos 2009

MENYAMBUT PUASA

Tahun ini ibu,ayah n A'an menyambut terawih,sahur dan berbuka puasa pertama di rumah opah dan atuk sebelah ibu... Seronoknya.... Hari jumaat tu pejabat ibu ada buat bacaan Yassin dan tazkirah untuk Ramadhan ni...Balik dari kerja terus balik kampung...(kampung yang jauh tu..he.he...) teserlah kegembiraan di wajah opah dan atuk, sebab..atuk dan opah tinggal berdua je..seronokla sikit bila kami ada..Malam tu ayah pergi terawih di masjid..tinggalla ibu dan A'an...
Tringgggggg!!!!! jam 4.00 Pagi, ibu dan opah bangun untuk menyediakan sahur, sambil menyediakan sahur,sambil bersembang-sembang tentang keluarga..Jam 4.50 ibu gerak ayah dan atuk...tapi A'an ibu tak gerak..sebab A'an baru 4 tahun...terlalu kecil untuk ibu nak suruh A'an puasa....nanti tahun depan baru boleh ajar sikit-sikit...lepas sahur....Tido!!!!!!
Siangnye....ayah kene kerja sebab pejabat ayah nak ISO...opah dengan atuk pun tak cuti...Tinggalla ibu dengan A'an lagi...Sepanjang hari tu ibu tido bersambung-sambung...sebab tak de ape nak buat. Mujurla ada A'an takdelah boring sangat....
Ktung!!Ktung!!Ktung!!.....dah tiba waktu berbuka....malam tu berbuka ikan bakar + air asam, Mihun sup,Ikan duri masak tempoyak dan air bandung+cincau....Fuh kenyang.....
Hari kedua A'an tak boring sebab abang Haikal datang main bersama.Malam kedua......berbuka laksa, bubur durian.....Hari ini isnin kami nak terus balik rumah...Opah dan atuk pun sedih jer...."Sunyilah opah dengan atuk malam ni". Kesian pulak ibu tengok...tak ape nanti dua minggu lagi kita buke kat rumah opah ngan atuk lagi ok....minggu depan kita nak bebuka dengan opah dan atuk sebelah ayah pulak....

Jumaat, 21 Ogos 2009

MEMBACA SUKUKATA

Alhamdulillah...baru dua bulan lebih A'an sekolah....dah pandai mengeja tanpa bantuan ibu dan ayah....ibu dah banyak belikan buku cerita yang pendek-pendek bagi tarik lagi minat a'an untuk membaca.... esok dah nak puasa, ibu dan ayah cadang nak beli muqadam pula untuk mengajar A'an sama-sama mengaji dengan ibu dan ayah malam ramadhan nanti....
Semoga A'an menjadi seorang yang beriman,beramal dan berjaya dunia juga di akhirat....Amin.....

Isnin, 17 Ogos 2009

WABAK H1N1

Sekarang ni ibu risau sangat sebab wabak ni...nak pergi mana-mana pun takut.... Minggu lepas ibu kena pergi kursus di Pusat Latihan KEMAS di Sungai Siput, mula-mula hati ibu dah rasa tak seronok nak pergi. Ayah pun macam tak berapa nak izin ibu pergi.Tapi sebab kerja..ayah izinkan juga... Rupenye bila ibu berada di Sg Siput, A'an demam...lagila hati ibu tak tenteram...Ayah ambil cuti hari jumaat tu sebab nak bawa A'an pergi klinik...Mujurla tak de ape-ape...hari sabtu ibu balik ,Alhamdulillah A'an dah sihat....Ya ALLAH jauhkan lah wabak ini terus merebak dan lindungilah hamba-hambamu. Amin......

Isnin, 10 Ogos 2009

DULU DAN SEKARANG

Tibe-tibe pulak nak mengenang masa lalu....perbezaan wajah ibu dan ayah....
Inilah wajah ibu dulu....he.he.. ini mase baru habis sekolah...
ha....ini pula wajah ayah ....jangan tak percaya.....
gambar-gambar ni mase cintan-cintun dulu...
Ini pula mase kahwin
Sekarang ni.....masing-masih dah gebu....tapi rasenye comel lagi sekarang kot....kah..kah
Ini dikira umur pertengahan...nanti bile dah tua, ibu nak tambah dibawah ni...(macamanala wajah ibu n ayah dah tua nanti)

Jumaat, 7 Ogos 2009

SUKAN PERTAMA A'AN


Semalam 6 Ogos 2009 TABIKA A'an mengadakan sukan tahunan nye....So ibu dan ayah yang terlebih xcited nak pergi tengok gelagat A'an bersukan....Pagi-pagi ibu dan ayah kena pergi kerja dulu...sebab baru lagi dah ambil cuti...petang tu ayah ambil time off untuk menghadirkan diri dalam sukan tu....Alhamdulillah...mahu jugak dia mengikut arahan cikgunye...kira oklah dia buat pergerakan gerakrama...rase dah besar sangat nak ibu dan ayah ni...ibu dan ayah sayang sangat dekat A'an...

video

[video ni tak dapat nak diselamatkankan sebab salah teknik mase merakamnye]


Rabu, 5 Ogos 2009

CUTI-CUTI DI PAHANG

Pada 31 Julai hingga 2 Ogos 2009 yang lalu kite ke rumah maklang di pahang..Alhamdulillah selamat pergi dan balik....gambar diatas ni mase hari kedua..kiter semua pergi ke Pantai Tanjung Sepat..Memang cantik, pantainye masih dara...siap boleh jumpe ketam lagi tu....pasir nye bersih sangat...keliling pantai tu masih ade pokok macam pokok ru tu...tak der perubahan langsung...cuma ade tandas Majlis Bandaran untuk bersihkan badan...Terima kasih jugak pada keluarga Paklang sebab menyediakan makanan yang enak-enak..siap buat bbq lagi....balik dari pantai tu...kereta pak ude langgar kambing yang berkeliaran di tepi jalan..entah masa bile kambing tu menyeberang...nasib baik tak der aper2.....pengalaman yang menyeronokkan...