Sabtu, 22 Ogos 2015

HARI AYAH 2015

Throwback... Suprise hari ayah tahun ni... Nak citer sikit... Ibu buat persiapan ni sebulan awal tau.. Tapi..xjadi suprise sebab ayah jumpe dulu hadiah ni pada hari ayah aritu dlm handbag ibu... Susah betul nak buat seseuatu yang mengejutkan ayah.. Selalu ayah dapat tau dulu..
Ladybird tu ibu wat kraf sendiri tau... Sebenarnya setiap hari kite kena ingat ayah.. Cuma.. Saja nak bg hadiah utk ayah pada sesuatu yarikh... Ibu..aan..dya saaaayyyyannng ayah...

Jumaat, 21 Ogos 2015

MEMIKAT HATI SUAMI

Hihi..kalau tengok tajuk... Cam poyo je ibu kan... Kalau boleh.. Ibu nak jadi seorang ibu yang sentiasa dihati anak2 ibu.. Sentiasa jadi kebanggaan anak2 ibu.. Macamana ibu nak ada dalam hati anak2 ibu..macam tulah juga ibu nak ada dalam hati ayah..suami ibu.. Ibu insan biasa.. Tiada kesempurnaan dimuka bumi ini..namun begitu ibu cuba mencari kesempurnaan didalam hati suami ibu..seperti.mana ibu memandang kesempurnaannya dihati ibu..sebab ibu telah redha setiap ketidaksempurnaannya... Minggu ni.. Ibu siapkan bekal makan tengahari untuk ayah... Sebab ayah mesti nak makan tengahari...ini juga sebab ibu nak tolong ayah berjimat..zaman ini..taraf hidup dah tinggi.. Jadi kita kena beringat2 juga..untuk masa depan.. Cuma.. Ibu xdapat nak teman makan sama2.. Walaupun pejabat satu bangunan... Sebab ibu rase ayah pun memerlukan masa untuk dirinya sendiri.. Dirumah masanya sepenuh untuk kita..biarlah diluar ini..masanya untuk dirinya.. Ermmmm.... Sedap x?...tula abang aan x nak ibu bekalkan makanan.. Nak makan kat kanting gak... Dya nanti ibu bekalkan bile dah masuk sekolah k.. Ibu harap impian ibu menjadi kenyataan... Ibu sentiasa ade didalam hati mu...aamminn..

Isnin, 17 Ogos 2015

NASI LEMAK DAUN PISANG AGAIN...

Bile esok sabtu je... Anak2 ibu dah mereka ape nak makan esok... Ibu lagi suka.. Sebab sabtu dan ahadlah hari yang sebenarnya2 ibu menjadi ibu.. Yg melayan kerenah anak2 dan suami.. Sebab tu kalau ibu kena kerja atau ade program hari sabtu dan ahad ..ibu akan jadi sedih..sebab dah terlepas saat nak jadi ibu sepenuhnya..huhu Ok.. Untuk menu sarapan kali ni.. Jeng jeng jeng... Nasi lemak daun pisang.... Sama2 bersilat didapur.. Menunggu bile boleh makan.. Dya pun suka..sebab ibu buat sambal x pedas...Anak ngan ayah pun sama.. Hmmmm ..syukur nikmat ALLAH... Dapat merasai kebahagiaan ini... Semoga KAU kekalkan nikmat ini hingga keakhir hayat kami... amminn

ADIK PUNYA...ABG YG PAKAI

Alhamdulillah...masih dapat menikmati syawal tahun ni... Bila dah lama x menaip disini.. Jadi otak pun x pandai nak mengolah ayat... Tq cik mira liya... Sebab bagi dya teddy bear... Name baru is tuty.. Syawal yg lepas g beraya umah tok mbah nenek...dapat la tuty ni... Tapi nak dijadikan cerita bila dah balik... Bukan dya yang beriya buat tuty ni teman tido... Tapi... Ha.... This boy..... Sweet kan.. My bujang... Syuuuuutt... Diam2 k..hihihi Love u sayang...mohd adib firhan..

Selasa, 9 Jun 2015

BUANG SAWANG

assallamualaikum.... Lamanye dah ibu x mencoret kenangan kite dalam ni... Banyak dah kenangan yang tercipta dalam dunia kecil kita... Cuma malam tadi ibu terkenang dengan ayah... Tentang kehidupan anak-anak ibu dimasa akan datang ni..keadaan negara yang merisaukan.. Dengan bencana alam yang bertimpa-timpa .. YAALLAH....risaunya hati ibu dan ayah...

Isnin, 1 Disember 2014

IMAM MUDA IBU

28 november 2014.... Detik sejarah buat ibu dan ayah dan juga abang a'an...alhamdulillah..YAALAH.besar sunggu nikmatMU ... Memberi kami peluang merasai pengalaman menyunatkan anak lelaki kami.. Ibu dan ayah bersyukur sangat sebab diberi kesempatan ini... Sebelum ni pada 22.11.2014 haritu abang aan ikut serta majlis berkhayan di sk changkat jong... Mandi bomba..best sangat.. Kawan2 lain sunat hari tu juga kat sekolah Seawal pagi lagi ayah dah bwk abang a'an ke klinik azhar di taman melor tu.. Alhamdulillah dapat no pertama.. Bile ayah bawak abang aan..ibu dah mula menggigil kat luar.. Atok pun sama xsenang duduk.. Atok pun pengalaman cucu pertama bersunat..xlama lepas tu abang aan kekuar dengan senyumannya yg manis... Alhamdulillah.. Balik rumah dengan hati yang riang... Lepas beberapa jam... Kesan bius dah hilang.. Menitis juga airmata kelakiannya... Sebab nak kencing.. Lepas dua tiga hari.. Dah ok.. Kini ibu dah ade 2 imam didunia kacil kita.. Moga a'an menjadi hamba yang diredhoi.. Dapat menjaga akhlak dan akidah yang mulia..amin... Jom kite tgk gambar plak..
DIA IMAM MUDA KAMI...

Khamis, 5 Jun 2014

PUSING-PUSING NAIK BECA

Jeng.jeng..jeng... Merase jugak naik beca kite...pusing2 melaka...rase cam orang puteh melancong pulak..punyele banyak beca yg cantik2 kat sini...hello kittynye...cute sgt.. Satu beca rm 25..okla..bwk pusing2 dan henti tangkap gambar setiap tempat..berbaloila..
Dah penat berbeca..bejalan..bergambar..bershoping baju melaka..cari kereta balik ..beli mcd..balik hotel..rehat..nanti malam kite sambung lagi ye ..lupe nak tambah satu gambar...beca waktu malam...
. Ibu dah ngantok dah...zzzzz...esok sambung lagi..ok

MENARA TAMING SARI

Tempat pertama yang kite kunjungi di melaka ni adalah menara taming sari...melaka ni memang sesak.sebab jalannye boleh dikatakan semua satu hala..nak dari satu tempat ke satu tempat tu sebenarnye dekat..tapi sebab kena pusing jauh ..tu yang jadi lambat..lebih dekat kot jalan kaki....nak cari parking punyelah payah ...tapi berkat kesabaran ayah..dapat la jugak.. Pengalaman pertama naik menara ni..tapi dya nal naik lagi...
Walau pun diwajah ibu dan ayah ni nampak hepy..tapi sebenarnye terselit kerisauan dihati mai...demi anak2 ibu dan ayah...kami sembunyikannye... ibu dan ayah risau sebab 10 hb ni..atok berahim nak buat pembedahan tiroid di lehernya..YAALLAH ..permudahkanlah perlaksanaannya..dan KAU berikanlah kekuatan dan kesihatan pada abahku..amin..doakan atok ye syang..sedihnye ibu...

TIDOR HOTEL LAGI....SENTRAL HOTEL MELAKA

Alhamdulillah...kami selamat sampai di melaka jam 1.00 ptg...terus ke hotel yang ayah booking melalui asiaroom.net.. HOTEL SENTRAL MELAKA...
Puas hati sgt..kite tidor untuk 2 mlm...harganye rm 250.00 Check in....terus jamak...jam 2.40 turun utk jenjalan....

MASA UNTUK FAMILY...

Tempoh 2 minggu telah berlalu..segala penat..rindu..resah...dah berakhir.. Dalam mase yang sama juga dya dikejarkan ke wad kecemasan kerana penat yang melampau...nak tulis sikit...pada 28hb mei aritu..petang tu ayah bagitau ibu dya batuk x renti2..ibu pun lari la ikut ayah bawak dya ke klinik farah diyana..amik gas yg pertama...ibu balik ofis.. Malam tu ayah telefon lagi ckp dya batok balik...ibu tinggalkan kerja di ofis terus bawak dya ke klinik 1 malaysia amik gas yg kedua..tapi dr cakap masih ade bunyi...terus ke hospital..YAALLAH,TUHAN je yg tahu hati ibu mase tu...tapi ibu kuatkan semangat..sebab ayah dah down...ayah ni cepat panik bile anak2nye sakit...dlm wad kecemasan pula...sedihya ibu tengok anak ibu beseliratdgn wayar..dicucuk pula dgn jarum kekal di tangan..YAALLAH..SUBHANALLAJ... Tapi ibu kuat kan juga hati..redho dgn ketentuan..sebab fikiran ibu kuat mengatakan ade lagi berat ujian ALLAH pd hambanya yang lain...sembuhkanlah anakku..
Ok...hari ini ibu dan ayah luangkan mase utk kite pulak...ibu minta maaf ye sayang..sebab abaikan tanggung jawab pada kuluarga selama 2 minggu ni...terima kasih abang sebab memahami kerjaya ibu dan pengorbanan abang.. JOM KITE JALAN...
MELAKA....MU TUNGGU AKU DATANG