Rabu, 21 Oktober 2009

JODOH

Semalam, waktu perjalanan untuk mengambil A'an....tiba-tiba topik perbualan ibu dan ayah mengenai perasaan kami...entah kenapa hati ibu berasa sayu saje...bercerita tentang sekiranya salah seorang dari ibu dan ayah pergi meninggalkan perhubungan ini sama ada hidup atau mati....ayah kata kalau boleh biarlah mati bersama....tapi dengan sepontan ibu membalas sekiranya mati bersama biarlah kami bertiga...sebab ibu tak sanggup nak tinggal A'an seorang...biarlah tiada pewaris kami yang tinggal...asalkan anak kami tidak keseorangan... Harta yang kami ada mungkin ada orang akan menjaganya... tapi A'an? adakah orang akan menjaganya..... dengan tak semena-mena air mata ayah mengalir...sebak rasanya bila mengenangkan ajal dan jodoh yang telah ditetapkan oleh NYA untuk kita yang kita tidak tahu.
cincin ni ayah hadiahkan untuk ibu semalam...corak dan bentuk yang sama seperti ayah...
terima kasih sayang....semoga jodoh kita berkekalan hingga ke akhir hayat dan dilimpahkan kebahagian dalam menempuh kehidupan kita sebagai kalifah Allah didunia ini...Amin...

1 ulasan:

  1. pergh. sumpah touching kak wa. bergenang air mata bc post kak wa yg ni :) Semoga kekal sampai ke akhir hayat kak wa dan sekeluarga. Amin.

    BalasPadam